Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op attractieverhuur.startpagina.nl

JB-Inflatable - De originaliteit is tegenwoordig ver te zoeken!

  • Ricardo

    Geachte Collega's,

    De inmiddels bij iedereen bekende springkussen leverancier JB-Inflatable uit Meppel beweert Europa's grootste

    fabrikant te zijn van springkussens, attracties en opblaasfiguren. Je zou dan ook verwachten dat een bedrijf als

    deze met een aardige voorraad, vele websites, diverse productie lijnen in China en een vaste club aan personeel

    mag leiden tot een grote creatieve bron van inspiratie. Echter het tegendeel is waar!

    Na een wat mindere ervaring met bovengenoemde fabrikant zijn wij een aantal jaar geleden in contact gekomen

    met het bedrijf Airquee. Dit bedrijf beschikt over een eigen ontwerp en teken afdeling. Ieder product wat

    van de tekentafel komt wordt eerst een aantal maal geproduceerd als proefmodel om uiteindelijk alleen een

    hoogstaand product af te leveren waar over is nagedacht.

    Tot mijn verbazing kwam ik onlangs de website: www.zwembadspelen.nl tegen op internet, onderdeel van JB-Inflatable.

    JB-inflatable gebruikt op deze website foto's die rechtstreeks van de Airquee site zijn afgehaald, op sommige zijn zelfs

    de fabriekshallen van Airquee zichtbaar. Origineel…niet echt!?

    Daarbij nog een reeks kopieen:

    - Wij laten een nieuw model springkussen ontwerpen bij Airquee (JB komt nog geen 2 maanden later met een kopie)

    - Airquee presenteert een uniek pakket aan Whipe Out Attracties (JB komt binnenkort met een kopie daarvan)

    - Airquee verkoopt opblaasbare pub's (JB heeft inmiddels www.opblaasbarepub.nl)

    Erg jammer dat leveranciers als deze op het succes van andere, wel succesvolle en kwalitatief hoogstaande fabrikanten mee liften!

    Met vriendelijke groet,

    Ricardo

  • de Ryke

    Hallo Ricardo ,

    Leuk om je verhaal te lezen , heb van mijn klanten ook vaak over JB gehoord en ook niet altijd even positief, maar vaak wordt dat niet naar buiten gebracht en nu dus wel , goed gebruik gemaakt van de site .

    Wij komen deze dingen zelf ook vaak tegen en hopen dan toch onze klanten kring te behouden door onze kwaliteit ipv kwantieteit.

    met vriendelijke groet Harry Middel, www.deRyke.nl

  • F.v.M.

    Berust bovenstaande niet gewoon op jalouzie?

    Ze zeggen wel eens: beter gejat dan slecht bedacht.

    Kijk eens in winkels: veel dingen die een trend zijn worden nagemaakt en de klant is uiteindelijk degene die kiest.

    Dat u een mindere ervaring hebt gehad met JB inflatable dat kan, maar heeft volgens mij niets te maken met het bericht waarover u schrijft.

    Ik wil i.i.g. zeggen dat ik (tot op heden) alleen maar positieve ervaringen heb met JB inflatable (erg vriendelijk, super klantvriendelijk, zeer goede service etc.)

    Als het i.d.d. zo is dat JB inflatable dingen namaakt van een ander bedrijf dan is het aan kopers de keus of men daar of elders koopt (is mijn mening) en vind het dan ook niet echt nodig om dit en public te zetten op zulke sites (maar goed, dat is mijn mening)

  • Koning

    Collega's,

    Ik loop al heel wat jaren mee in de verhuur en heb in het verleden producten gekocht bij alle grote aanbieders (MAS, QT, JB, ZIZO enz.)

    Airquee ken ik alleen van horen zeggen, maar blijkbaar heeft Ricardo er een lijntje naar toe lopen.

    Zijn reactie lijkt overigens verdacht veel bedoeld om JB in een kwaad daglicht te stellen, en airquee op te hemelen, vandaar dat ik het niet kan laten om hier een iets genuanceerdere

    reactie te plaatsen gebaseerd op mijn ervaringen met JB-Inflatable.

    Ik heb zelf regelmatig springkussens en feestpoppen bij JB gekocht en ben daar zeer tevreden over. Zowel de telefonische contacten als de afhandeling van bestellingen verliepen altijd zeer soepel.

    Afgelopen jaar was ik bij JB om wat feestpoppen op te halen, en tijdens mijn bezoek gaf ik aan de verkoper aan dat ik op de zaak nog 2 oudere springkussens met schade had liggen.

    (Overigens waren deze kussen niet van JB maar 1 van Zizo en 1 van QT).

    De verkoper bood mij daarop direct aan om de kussens, die dus niet eens bij JB gekocht waren, bij wijze van tegemoetkoming gratis te repareren ook al waren het geen kussens van JB zelf!

    Een week later ben ik met de 2 schadekussens langs gekomen en ze werden daar direct gratis gerepareerd in een speciale reparatie werkplaats!

    Binnen 20 minuten had ik weer 2 kussens die ik zeker nog een of twee seizoenen kan gebruiken in de verhuur. KASSA!

    Dat ik deze keer geen nieuwe luchtkussens bij ze kocht omdat mijn 2 oude schadekussens weer gerepareerd waren vonden ze niet eens erg, het was puur als service bedoeld.

    Nu weet ik niet of iedereen daar zomaar z'n oude kussens gratis kan laten repareren, maar ik weet wel dat ik in Heerenveen of Nijmegen (kenners weten welke leveranciers ik bedoel) dik zou moeten betalen voor een reparatie aan die oude kussens.

    Ik vond dit echte klasse van JB en daarom stoort het me enorm ook als ik zo'n suggestief stuk lees als hierboven van mensen die blijkbaar een zakelijk belang hebben om JB-inflatables zwart te maken.

    Voor volgend seizoen bestel ik zeker weer 1 of 2 springkussens bij JB, zeker gezien het feit dat ze nu volgens hun verkoper als enige leverancier in Nederland 5 jaar garantie geven op de kussens!!

    (dat zie ik Mas of QT nog niet doen)

    Een tevreden klant

  • David Janssen

    Ook ik ben zeer tevreden over JB. Altijd netjes geholpen door de medewerkers en ik heb nu weer nieuwe springkussens bij hun besteld.

  • attractieverhuur

    Geachte forumlezers,

    Ik als beheerder van attractieverhuur.startpagina.nl ben meerdere keren vanuit verschillende namen benadert om dit bericht te verwijderen. De IP adressen van de afzenders kwamen echter allemaal overeen en ook de positieve reacties hier komen allemaal van JB zelf af.

    Normaal zou ik me niet bemoeien met een nieuwsbericht als deze maar omdat ik zelf ook een hele grote hekel heb aan bedrijven cq personen die alles maar na kopieren van andere, wel originele, bedrijven dan vind ik dit bericht meer dan terecht.

    Het antwoord wat wordt gegeven: “beter slecht bedacht dan goed gejat” zegt alles over de werkwijze en bedrijfsfilosofie..

    Ik adviseer attractieverhuurbedrijven daarom ook eens na te denken met wie ze zaken doen en of het wel verstandig is om altijd maar de beste prijs na te jagen..

    Een bedrijf die alles maar “jat” van een ander bedrijf zal op een gegeven moment ook niet meer de mogelijkheden hebben om origineel te blijven waardoor vernieuwingen in de branche achterwege blijven..

    JB krab je eens achter de oren en investeer zelf eens in originele ontwerpen. Hoe zouden jullie het vinden wanneer er een nieuwe partij komt die zich BJ inflatables noemt met ongeveer hetzelfde logo als jullie en vervolgens heel jullie assortiment nabouwen tegen net iets scherpere prijzen???

    Kortom, dit bericht zal niet worden verwijderd omdat ik het eens ben met de originele poster.

  • Ricardo

    Beste Beheerder,

    Goed om te horen dat dergelijke praktijken uzelf ook zijn opgevallen.

    Er zijn dus toch nog wel bedrijven die willen investeren in een stukje orginaliteit en kwaliteit.

    Overigens vindt ik het erg verbazingwekkend dat JB zoveel moeite doet om hier positieve reacties te plaatsen

    en jullie verzoekt om dergelijke discussies te verwijderen.

    De afgelopen maanden hebben wij weer enkele ontwikkelingen rondom dit verhaal mogen meemaken.

    Airquee heeft JB schriftelijk gesommeerd alle foto's van de water inflatables te verwijderen, dit is inmiddels gebeurd.

    Echter het volgende is alweer in de markt; In Engeland heeft Airquee tijdens een beurs het nieuwe spel ‘Under Pressure’

    geintroduceerd. Nog geen 2 maanden na het uitbrengen van dit spel heeft JB er een exacte kopie van op de markt

    gebracht! Lekker origineel weer! Als trotse gebruiker van Airquee wordt ik hier steeds weer enorm boos om.

    Ik ben erg benieuwd naar de volgende kopieen van JB Inflatable.

    Tot dusver de ontwikkelingen in de markt!

  • Ben

    Namaak ? Zoek het niet te ver…

    Wij verdelen Airquee springkastelen in Belgie en Luxemburg en exporteren deze ook met onze producten naar het Midden Oosten.

    We stellen inderdaad vast dat er snel wordt nagemaakt, de zweefbal had JB inderdaad gezien op onze stand in Londen.

    Heel kort daarna, met de foto op onze stand gemaakt, had hij deze ook snel gemaakt en mailed deze rond aan alle adressen in de springkastelenwereld.

    Goed, laat hem daarmee bezig zijn, hij kan er alleen maar gelukkiger van worden…

    Ook dezelfde zweefbal was heel snel te zien bij Lizzy Toys, Playcity sales….

    Bij deze laatste werkt het zelfs zo : zijn personeel kreeg de opdracht om de modellen van onze site te nemen en deze direct naar China te mailen om na te maken.

    Playcity deed dit ook met Pie Inflatables maar deze hebben snel en kort op de bal gespeeld.

    Lizzy toys kwam met een brede glimlach op de stand in Londen, nam een foto en maakte het spel na,….zo zie je hier ook de originaliteit.

    MAAR : wat wij weten is dat we top kwaliteit hebben en steeds meer springkastelen en attracties aan de man brengen.

    Klanten zien ook het verschil qua kwaliteit en afwerking bij Airquee!

    Als men nu nog eens in Belgie de regelgeving EN14960 zou toepassen en controleren, dan zouden er veel uit de boot vallen.

    vb een hindernisbaan zonder netten rondom, bij verkopers X-Y en Z : "gekeurd op EN14960 met attest.

    Bullshit als je de juiste eisen kent om deze certificaten toe te kennen.

    Het is in Belgie zover gesteld dat een Chinees kussen met een bult op de opstap “gekeurd is ” op EN14960….

    Maar goed, zo zie je maar dat er in elke branche sjoemelaars zitten, ook in Belgie.

    Alleen : je hoort er plots zo weinig van, je ziet plots zo weinig springkastelen met hun logo in het straatbeeld…

    Blijkbaar is de consument niet meer zo goedgelovig.

    Wil je ontwerpen zien van Airquee, getekend door ervaren CAD tekenaars ? Dan kan dat ten aller tijde!

    Als je echt origineel wil uit de hoek komen, bekijk dan even de Airquee producten.

    Origineel en in Eigen atelier ontworpen en gemaakt.

    Laat ze maar namaken, terwijl ze namaak produceren hebben ze geen tijd om originele modellen te ontwerpen, of hebben ze geen ontwerpers in dienst?

    Misschien enkel een team van speurders die het internet afstomen op zoek naar modellen om na te maken.

    How low can you go…